Februari och maj

Att ha samma domare när dom är små - man ser utvecklingen mkt tydligare.
Feb, 6 mån:
Maj 9mån:
 Det jag själv gillar med honom är storleken och längderna, stommen. Han är maffig och det är min förkärlek till NFO, älskar när dom är så. Stora, tunga.
Självfallet så lär man ju se till helheten förstås o ej överdriva (plattitydsVm).
Men precis som andra älskar en färg mer, päls, eller öron, så är just storleken, stommen och muskulatur något som jag tycker mest om hos denna ras, samt hållningen, uttryck o värdigheten som en del har.
 
Saker som jag inte gillar på skogisar rent allmänt, pratar alltså inte om någon speciell nu, är djupt liggande ögon, för tunna o små katter, fel öronform typ djävulshorn eller för rundade o smala, plattpanna, dålig trekant samt katter som inte har något uttryck utan utstrålar sömnig nallebjörn.
Det är nått som jag tycker är bu.
Pälsen bryr jag mig inte så nämnvärt i, den kommer o går osv...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback